Elektrische camper – beter dan de alternatieven
Rijd jij volgende zomer in een elektrische camper? Het prototype van Camper Progresso™ is binnenkort te bewonderen, de eerste bestellingen worden geleverd in het voorjaar van 2021. Iets voor jou?
Kazoo Campers pakt de elektrisch rijdende camper zo aan, dat deze in veel opzichten beter wordt dan brandstofcampers: zowel de kosten, het rijcomfort als het bed worden superpremium uitgevoerd. Het interieur krijgt een aantal erg fijne opties en we brengen goede concepten voor materiaalgebruik in de praktijk. Dat alles voor een lagere prijs.
Heeft u belangstelling of vragen over onze Progresso™ elektrische camper? Stuur gerust een terugbelverzoek om te overleggen over uw wensen.

Interieur elektrische camper
Maatwerk uitstraling en opties
Een elektrische camper is een heel persoonlijk product. Bij Kazoo Campers is daarom veel keuze om zowel het interieur als de buitenkant de uitstraling te geven die bij jou past. Meubels kunnen zonder moeite in elke kleur worden geleverd en samen met verschillende kunstenaars en een autospuitbedrijf maken we van de buitenkant iets heel persoonlijks. Maar alles wit mag desgewenst best.
En mocht u bepaalde functies graag weglaten of juist toevoegen, dan is het vaak mogelijk.
Hotelbed in ruime daktent
Van alle campers rijden kleine buscampers het fijnst. Ons zijwaarts openende hefdak vormt de sleutel voor compleet comfort in een compacte elektrische camper. Uw hotelbed is daadwerkelijk 200 cm lang en 140 cm breed. Dit bed is dwars georiënteerd, want de daktent is breder dan de auto zelf. Misschien heeft u een voorloper van zo’n daktent weleens gezien op een buscamper uit de jaren ‘60 of ‘70. Het kunststof hefdak laten we in Nederland produceren uit gerecycled plastic.
Buitenkeuken
Binnen in de elektrische buscamper vinden we een uitschuifbare keuken, die we dus zowel binnen als buiten gebruiken. Bij mooi weer staan wij zelf altijd het liefst buiten te koken. En dan is het fijn om de spoelbak, het kooktoestel en alle spullen bij de hand te hebben.
Loungebank met bergruimte
De loungebank is het middelpunt van de binnenruimte van je elektrische camper. Tussen de tafel en de keuken is koken een fluitje van een cent; echt onvergetelijk is het om onderuitgezakt te genieten van steeds weer een ander uitzicht.
In de loungebank zit een behoorlijke bergruimte of zelfs plek voor een camping-wc’tje.
Zittend op de loungebank valt op hoe volledig de camper is. Aan alles is gedacht.

Indeling elektrische camper
Voor de indeling hebben we twee ontwerpen. Afhankelijk van de voorkeuren van klanten kiezen we de ene of de andere lay-out voor de inrichting van de elektrische camper, of misschien wel beide. Zou u willen laten weten welke uw voorkeur heeft en waarom?
Indeling 1 heeft een riante middenkeuken die zowel binnen als buiten volledig werkt. Achterin hebben we een treinzit met een campertafel. Boven deze dinette hebben we de stahoogte door het hefdak. In de daktent ligt een bed van 200 cm bij 140 cm en nog ruimte voor persoonlijke spullen.
Indeling 2 heeft draaiende voorstoelen voor maximale leefruimte in de elektrische camper. De campertafel staat tussen de omgekeerde bestuurdersstoel en de loungebank. Koken kan ideaal met de tafel en de keuken binnen handbereik, of lekker buiten. Achterin is stahoogte door het hefdak en ook de toegang tot het riante camperbed van 200 cm bij 140 cm.
Het voertuig
De basis voor de elektrische camper is een gebruikte Nissan Evalia e-NV200. Dit is een fijn rijdende bestelwagen met voldoende ruimte. Een ideale auto voor in binnensteden: met een kleine draaicirkel en een lengte die goed op parkeervakken past. En een erg prettige reisauto, die het hele onderstel en de techniek deelt met een personenauto, namelijk de Nissan Leaf.
Kazoo Campers heeft een leverancier bereid gevonden upgrades te verzorgen van de belangrijkste specificaties. Met een tweede accu met een capaciteit naar keuze wordt de actieradius van je elektrisch aangedreven camper goed of uitstekend. En minstens zo belangrijk is de snellader.
Zo wordt een normaal reistempo mogelijk. 500 kilometers afleggen op een dag met tussendoor slechts 1x laden is goed te doen.
Zelfs een aanhanger is mogelijk. Ook de boottrailer of fietsendrager kan mee.

Maximaal circulair gebouwd, minimaal grondstofverbruik
Nog nooit is een nieuwe auto gebouwd met zo veel mogelijkheden uit zo weinig grondstoffen. De basis van onze Progresso™ elektrische campers is een gebruikte Nissan Evalia e-NV200: die krijgt een upgrade met een uitbreiding op het accupakket en een snellader.
De daktent voor het hotelbed maken we van gerecycled kunststof. Net als de kap, kiezen we ook het tentdoek zorgvuldig: het bestaat uit een mix van hergebruikt polyester, biologisch katoen en hennep. Het camperinterieur isoleren we tegen hitte en koude met katoenvezels gewonnen uit oude spijkerbroeken. Dit beheerst de condensvorming en betekent dus een ideaal binnenklimaat. Bovendien maakt het de auto aanmerkelijk stiller.
Het interieur zelf is opgebouwd uit multiplex panelen – zonder hard plastic laagje eroverheen – van snelgroeiend hout dat volledig uit productiebossen afkomstig is. Er wordt geen natuur opgeofferd, natuurlijk, en er worden nieuwe bomen voor aangeplant. Het merendeel van deze materiaalkeuzes maakt de prijs lager dan gangbare alternatieven. Zo creëren we samen een win-winsituatie.


Subsidie en kosten
Op elektrische bestel- en personenwagens zijn in Nederland enkele subsidieregelingen van toepassing. Voor niet-ondernemers betekent dit een directe korting van €2000 op de aanschafprijs. Verder zijn elektrische auto’s vrijgesteld van bpm (belasting op nieuwe of geïmporteerde personenauto’s) en van motorrijtuigenbelasting (zo’n €60 tot €70 per maand voor buscampers op diesel).
De onderhoudskosten van elektrische auto’s zijn aanmerkelijk lager dan die van auto’s met brandstofmotoren. In de aandrijving zitten namelijk veel minder bewegende delen die kapot gaan.
De kosten van opladen zijn sterk afhankelijk van de laadplek. Bij veel campings is stroom in de overnachting inbegrepen (al zou het netjes zijn de eigenaar een vergoeding te geven), thuis kost een kWh ongeveer €0,22. Veel camperaars betalen voor diesel ongeveer vier keer zoveel per kilometer als elektrisch rijdende camperaars rekenen voor betaald opladen.
Prijs
De prijs van de Progresso™ elektrische camper is lager dan de dieselvariant van een nieuwe VW Transporter van Westfalia, lager dan een buscamper California, Hymer of Knaus. Waarschijnlijk wordt de consumentenprijs in 2021 €65.000. De eerste mensen die bestellen voordat het prototype af is en met hun wensen bijdragen aan de realisatie van de elektrische camper krijgen deze voor een vriendenprijs.
Levertijd
De levertijd is afhankelijk van meerdere factoren. Voordat u bestelt, spreken we af wanneer uw camper af is. Meestal is levering binnen enkele maanden haalbaar. Wanneer wilt u ‘m hebben?
Misschien iets voor u? Heeft u nog vragen? Als u uw gegevens invult, belt Erwin van Kazoo Campers binnenkort terug om uw vragen en wensen te bespreken.


Voordelen Progresso™ elektrische camper:
- Volwaardige camper met alle functionaliteit
- Goedkoper in aanschaf dan met diesel of benzine aangedreven campers
- Lagere kosten per kilometer vergeleken met dieselcampers
- Lagere onderhoudskosten dan dieselcampers
- Hoogwaardig afwerkingsniveau
- Beter rijcomfort dan grotere campers
- Maatwerk uitstraling binnenzijde en buitenkant
- Queen size bed van 200 cm bij 140 cm
- Handige keuken voor binnen of buiten
- Loungebank
- Maximaal circulair materiaalgebruik, minimaal grondstofverbruik
- Ruimte voor uw inbreng en ideeën
Crowdfunding Progresso™ elektrische camper
Kazoo Campers zou graag in contact komen met mensen die binnenkort met hun eigen elektrische camper op pad willen. Wij bouwen eerst een prototype. Wilt u de Progresso™ mogelijk maken door nu een aanbetaling te doen voor uw eigen camper of camperreis? Wij denken aan de volgende mogelijkheden. Welke spreekt u aan?
Meer informatie ontvangen? Neem gerust contact op!
Wilt u details weten over actieradius en accu’s, of heeft u misschien nog een brandende vraag, die na het lezen onbeantwoord is gebleven? Bel dan gerust, of stuur ons een bericht via het onderstaande contactformulier!